Cum implementezi o identitate vizuală memorabilă și coerentă

Află cum să implementezi corect o identitate vizuală coerentă și memorabilă pentru brandul tău. Descoperă principiul-cheie care face diferența: repetiția. Sfaturi practice pentru antreprenori care vor un brand memorabil și ușor de recunoscut.
Cum implementezi o identitate vizuală memorabilă coerentă
Exemplu de identitate vizuală aplicată strategic în design de ambalaj folosind informații din manualul de identitate vizuală - exemplu din portofoliul Brand Creators.

De ce este importantă o implementare corectă a identității vizual pentru un brand?

Ai creat un logo pentru afacerea ta, iar acum ai elementele de bază ale identității vizuale. Ce urmează? Urmează exact partea care va face diferența: implementarea identității vizuale.

În primul rând, implementarea identității vizuale este un proces constant care începe după finalizarea designului de logo și se desfășoară pe toată durata activității afacerii tale. Aceasta nu există doar în fișiere sau prezentări PDF, ci prinde viață atunci când este folosită corect, în mod repetat și consecvent.

Dacă vrei să afli mai multe despre ce este identitatea vizuală, citește articolul nostru: Diferențele dintre logo și identitate vizuală.

O identitate vizuală aplicată greșit, incomplet sau aleatoriu, poate face mai mult rău decât bine pentru imaginea unui brand. Fiecare abatere – alt font, altă nuanță, alt stil de grafică – afectează percepția publicului, puterea de identificare și afectează încrederea în brandul tău. În acest articol vom discuta despre principiul fundamental care stă la baza unei identități vizuale memorabile și coerente: repetiția.

Conținutul articolului

Cum implementezi identitatea vizuală - Exemplu Repetiție
Exemplu de folosire repetitivă a elementelor grafice în identitatea vizuală, în diferite situații - exemplu din portofoliul Brand Creators.

Principiul fundamental al unei identități vizuale memorabile și coerente: Repetiția

În identitatea vizuală, nu creativitatea constantă construiește un brand puternic, ci repetiția conștientă. Când aceleași elemente vizuale apar din nou și din nou – în postări, pe site, pe ambalaje, în documente etc. – ele încep să devină parte identificabilă din brand și să se imprime în mintea publicului. Aceasta este baza recunoașterii vizuale, a memorabilității.

Ce înseamnă, mai exact, repetiția în identitatea vizuală?

În implementarea identității vizuale, repetiția înseamnă să folosești în mod constant aceleași:

Aceste repere vizuale – când sunt folosite în mod repetitiv – devin, în timp, parte din identitatea brandului tău și elemente de identificare ale acestuia.

Ce NU înseamnă repetiția?

Repetiția în identitatea vizuală NU înseamnă „identic”. Nu toate materialele tale trebuie să arate identic, ci doar să folosească parte din aceleași elemente – menționate mai sus – într-un mod repetitiv. Astfel toate comunică vizual aceeași identitate, chiar și când conținutul și/sau formatul diferă.

Aici ne putem gândi la un flyer, un carousel Instagram și o pagină de prezentare, care pot fi complet diferite ca structură și conținut, dar legate prin aceleași elemente vizuale definitorii.

Ce obții prin folosirea repetiției în identitatea vizuală?

Folosirea repetiției în identitatea vizuală ajută la creșterea memorabilității și recunoașterii unui brand. Astfel:

O identitate vizuală memorabilă nu se remarcă prin varietate, ci prin coerență repetată cu intenție.

Exemplu de identitate vizuală aplicată în design de etichete, folosind informații din manualul de identitate vizuală - exemplu din portofoliul Brand Creators.

Unde și cum aplici identitatea vizuală în mod coerent

Pentru a construi și menține o identitate vizuală coerentă și memorabilă, aceasta trebuie să fie vizibilă și constantă în toate punctele de contact cu publicul:

Practic, oriunde apare brandul tău, identitatea vizuală trebuie să fie prezentă, clară și coerentă.

Ce se întâmplă când nu respecți identitatea vizuală sau o implementezi greșit?

Nerespectarea identității vizuale și o implementare greșită generează confuzie, afectează puterea de identificare și memorabilitate a brandului cât și încrederea în acesta.

Printre cele mai frecvente greșeli pe care le vedem în implementarea identității vizuale sunt:

Iar lista poate continua. Toate aceste greșeli și folosiri incorecte îți slăbesc brandul în ochii publicului. În loc să pari profesionist, pari inconsecvent sau chiar neglijent.

Exemplu de manual folosit ca ghid de implementare a identității vizuale - exemplu extras din portofoliul Brand Creators.

Cum te asiguri că identitatea vizuală este implementată corect și coerent

Rețetele de succes ale identităților vizuale coerente au la bază sisteme grafice pe care le urmează. Acestea pot fi:

Concluzie: o identitate vizuală coerentă nu apare întâmplător

O identitate vizuală coerentă și memorabilă nu apare de la sine, ci este rezultatul unei implementări corecte și consecvente, în toate materialele vizuale ale brandului, pe toată durata activității.

După ce ai investit în crearea unui logo personalizat și profesionist, nu lăsa identitatea vizuală să se dezvolte la întâmplare. Asigură-te că elementele definitorii sunt implementate corect, în mod constant și în toate punctele de contact. O identitate vizuală coerentă va lucra constant în beneficiul brandului tău.

Ai nevoie de o identitate vizuală ușor de implementat, sau de ajutor în aplicarea acesteia?

Împreună putem lucra la a pune bazele unei identități vizuale ușor de implementat pentru afacerea ta, cât și la implementarea corectă și coerentă a identității.

Creăm identități vizuale care inspiră încredere și profesionalism

Servicii creare logo design și sigle

1
Detalii
2
Extra
3
Contact

Alege un pachet

Despre

Nume Brand/Business: *
Scrie denumirea brandului sau a business-ului tău.
Detalii Activitate: *
Scrie câteva cuvinte despre activitatea afacerii, pentru a ne face o idee despre proiect. La semnarea contractului vom completa un briefing detaliat.

Specificațiile Pachetului Standard

Logo complet, adaptabil și pregătit pentru implementare. Cu Pachetul Standard primești un logo adaptabil și toate fișierele esențiale pentru o implementare corectă – online, print sau în social media. Un început solid pentru un brand coerent.

Specificațiile Pachetului Startup

Identitate vizuală esențială pentru afaceri la început de drum. Include tot ce ai nevoie pentru a-ți prezenta brandul profesionist: logo adaptabil, materiale de branding și o semnătură HTML standard. Ideal pentru lansare.

Specificațiile Pachetului Business

O identitate vizuală completă, gata de aplicat în orice situație. De la logo până la papetărie și manual de identitate – totul este pregătit pentru o comunicare coerentă și profesionistă, pe toate canalele.

Selectează un pachet de logo și completează secțiunea "Despre" pentru a continua!

Materiale Extra

Valoare Pachet: 
0.00
Avans 50%: 
0.00

Date de contact

Nume *
Prenume *
Adresă e-mail *
Pentru comunicare și la care vei primi o copie a formularului.
Nr. de telefon *
În caz că va fi necesar să discutăm telefonic.
Valoare Pachet: 
0.00
ghid-practic-preview-pdf-jpg

Ce trebuie să știi înainte de a crea un logo

Află ce face un logo să funcționeze, ce să eviți și cum începi cu dreptul, din acest ghid practic de 6 pagini.