Descriere proiect
Am fost contactați de către client – o cramă de vinuri din comuna Peștera, Constanța – cu dorința de a dezvolta o identitate vizuală reprezentativă pentru brandul propriu: „Crama Saidia”, dar și designul produselor proprii și cele din brandurile subsidiare.
Proiectul a fost dezvoltat în mai multe etape, printre care:
Crearea logoului
O solicitare esențială primită din partea clientului a fost ca, la dezvoltarea logoului, să includem în simbol o reprezentare grafică a cramei. Astfel, în baza pozelor primite cu crama din partea clientului, am reușit să creăm – în mod minimalist și tipic stilului nostru – o reprezentare fidelă a cramei și a câmpurilor pe care sunt cultivați strugurii.
O altă provocare a fost legată de pronunția brandului, mai exact „Saidia”, care se pronunță corect cu accentul pe primul „i”. Astfel, soluția pe care am oferit-o clientului a fost includerea unui accent în denumirea brandului din logo. Acest accent a ajuns să facă parte din elementele vizuale definitorii ale identității vizuale, fiind folosit în materialele de design ale brandului.
Logoul final a inclus un logo principal (+secundar, fără slogan) și o emblemă, așa cum sunt prezentate în imaginile alăturate, ambele servind scopuri practice pe care le veți descoperi mai departe.
Dezvoltare design de ambalaj pentru vinuri tip Bag in Box
Următorul pas după definirea elementelor de bază ale identității vizuale – logo, culori și fonturi – am trecut la dezvoltarea designului de ambalaj de tip bag in box. La această etapă am lucrat la dezvoltarea unui sistem de design care să poate fi aplicat pe toată gama de produse ale clientului:
- Diferite sortimente de vin: alb, roșu și rosé.
- Mai multe opțiuni de cantități: 10L, 5L, 3L și 2L.
Designul de ambalaj a fost creat în baza unei matrițe pe care clientul a primit-o de la producătorul ales (de ambalaje), optimizat pentru a fi gata de tipărit și ambalat. Având un ambalaj deja ales, a accelerat procesul de design și a scurtat timpul de producție a acestuia.
Deoarece designul a fost eficient construit, la schimbarea producătorului de ambalaje, am reușit să adaptăm cu ușurință designul pe noile matrițe.
Design etichete sticle de vin pentru brandurile subsidiare
Următoarea etapă în dezvoltarea proiectului a fost crearea de design de etichetă pentru două branduri subsidiare ale clientului. Fiecare brand a avut la rândul său mai multe sortimente de vinuri, pentru care s-au pregătit modele de etichete adaptate atât pentru sortiment cât și pentru tipul sticlei.
Brandurile subsidiare au inclus:
- Movila Tăiată cu: 2 tipuri de sticle și 3 sortimente - roșu, rosé și alb.
- CANARA, un brand subsidiar de vinuri cupaj, cu sortimente variate.
Dezvoltarea acestor etichete au continuat în linia identității brandului, folosind culorile și fonturile reprezentative. Astfel, toate elementele de design au reprezentat continuitate în designul de brand al clientului.
Un design de brand constat și coerent are mai multe beneficii, printre care:
- Memorabilitatea brandului: șanse ridicate ca elementele vizuale ale brandului să fie reținute și recunoscute cu ușurință.
- Având o identitate vizuală care respectă constant aceleași reguli, denotă profesionalism și seriozitate.
- Poți controla percepția vizuală a propriului brand și o poți adapta la evoluția și modificările brandului.
Manual de identitate vizuală
Proiectul a fost finalizat cu un manual de identitate vizuală standard în care am strâns toate informațiile fundamentale ale identității. Aceste informații au stat la baza dezvoltării tuturor elementelor de design prezentate până acum, cât vor sta și la baza dezvoltării de noi materiale de design ale brandului.
Concluze design de brand
Designul de brand este legătura dintre strategie și vizual. Astfel, prin intermediul acestor serviciilor prezentate în acest studiu de caz, am reușit să transpunem în elemente vizuale soluții care să ajute clientul în a-și atinge obiectivele brandului.
Fie că a fost vorba de definirea unei identități vizuale care să reprezinte brandul sau materiale de design pentru implementare, am fost alături de client oferind expertiza noastră la fiecare pas.
Ai și tu o afacere pe care dorești să o transformi în brand? Contactează-ne și hai să discutăm cum putem face asta împreună.









